Personal branding fotografie

We starten onze zoektocht naar producten en diensten bijna altijd op het Internet. Dat maakt een authentieke online presentatie belangrijker dan ooit. Met personal branding fotografie presenteer je jezelf als een merk en gebruik je jouw persoonlijkheid, kennis en ervaring om je te onderscheiden van anderen. Je laat heel duidelijk zien wat jouw bedrijf uniek maakt. Hier horen ook professionele en persoonlijke foto’s bij.

De voorbeeldfoto’s op deze pagina maakte ik van Koen Baaij van Privly, fotograaf Luzanne Foesenek-Roelands en Ingrid Muijs van Flow & Zo.

Fotografie Privly locatie Oude Suikerfabriek Zevenbergen
Portretfotografie Privly
Personal Branding Fotografie Privly

personal branding voor ambitieuze ondernemers 

Een personal branding fotoshoot helpt bij het creëren van een beeldbank met voldoende foto’s voor je online communicatie. Het zijn geen geen geposeerde beelden, maar foto’s van jou in je eigen (werk)omgeving en passend bij jouw verhaal. Ze maken jouw bedrijf professioneel, uniek en onderscheidend, want niemand gebruikt dezelfde beelden.

Waarom personal branding fotografie?

Als potentiële klant wil je weten met wie je te maken hebt. Je bent benieuwd naar het verhaal achter een merk. Een personal branding shoot helpt jouw verhaal te vertellen met unieke fotografie. Hoe persoonlijker jouw beelden zijn, hoe beter!

Hoe bereid je een zakelijke shoot voor? 

Een goede voorbereiding is het halve werk. Maar hoe bereid je een personal branding fotoshoot voor? Door de onderstaande checklist te doorlopen, weet je zeker dat je niets vergeet om tot perfecte persoonlijke bedrijfsfoto’s te komen. 

Luzanne Fotografie

CHECKLIST

Wie is je doelgroep?

Als het goed is, heb je bij de start van je bedrijf al nagedacht over jouw ideale klant. Houd deze persoon in gedachten bij het voorbereiden van de personal branding shoot. Hoe wil je dat jouw doelgroep zich voelt bij het zien van de beelden?

Welke locatie kies je?

De omgeving die op jouw personal branding foto’s te zien is, bepaalt voor een groot gedeelte welke indruk iemand krijgt. Als je een zakelijk indruk wilt maken, ga dan niet naar het bos. Ben je personal trainer? Zorg dan dat je te zien bent in de omgeving waar je jouw cliënten traint. Als grafisch ontwerper kies je misschien eerder voor een industriële omgeving. Selecteer bij voorkeur meerdere locaties. Foto’s die genomen zijn in een studio kunnen een prima aanvulling zijn voor je beeldbank.

Waar maak je foto’s van?

Waar ga je de foto’s voor gebruiken en hoe ziet de content journey eruit? Door na te denken over de reis die jouw doelgroep aflegt voordat ze ‘aan de koop zijn’ en hoe je jezelf wilt presenteren per onderdeel van die reis, breng je precies in kaart welke beelden je nodig hebt. Dat zijn niet alleen foto’s waar je zelf op staat. Ook attributen die je gebruikt om jouw werk te doen, kunnen jouw image bank compleet maken.

Wat doe je aan?

Voor kleding geldt hetzelfde als voor de locatie: denk aan wat je wilt uitstralen en zorg voor herkenbaarheid. Draag je altijd een colbertje en een stropdas? Draag dat dan ook tijdens de zakelijke fotoshoot. Maar draag vooral ook kleding waar je je lekker in voelt, zodat je ontspannen helemaal jezelf kunt zijn.

Locatie TIPS PERSONAL branding shoot BREDA

5 tips voor fotoshoot locaties Breda

  1. Chassé park; mijn favoriet! Een combinatie van groen, industrieel en architectuur.
  2. Oude suikerfabriek Zevenbergen; een gave industriële locatie met veel lichtinval.
  3. Belcrum; voor industriële zakelijke foto’s.
  4. Willem Merkxtuin; een stukje groen midden in de stad.
  5. Jouw eigen werkomgeving; persoonlijker wordt het niet.  

Waar je foto’s maakt, is helemaal afhankelijk van wat bij je merk past en wat je uit wilt stralen. De foto’s van Ingrid maakte ik in Tilburg, in het Factorium en haar eigen werkomgeving.

Fotoshoot locatie Breda Chasse Park
Fotoshoot locatie Oude suikerfabriek Zevenbergen
Fotoshoot locatie Breda Belcrum
Fotoshoot locatie Breda centrum
Personal branding fotoshoot locatie Breda

WAT KOST PERSONAL BRANDING FOTOGRAFIE?

Hoeveel foto’s heb je nodig? Op welke en hoeveel locaties vindt de fotoshoot plaats? Waar ga je de beelden voor gebruiken? Wat business branding fotografie kost, is afhankelijk van heel veel verschillende factoren. Het is daarom lastig te zeggen hoeveel je precies kwijt bent aan een reportage.

Op zoek naar een personal branding fotograaf in de regio Breda?

De zakelijke beelden hierboven zijn slechts enkele voorbeelden van de mogelijkheden. Benieuwd naar mijn werkwijze? Na een kennismaking waarin we jouw wensen doorspreken, kan ik geheel vrijblijvend een offerte voor een zakelijke shoot maken. Dan weet je exact waar je aan toe bent.

Fotografie Flow & Zo
Personal Branding Fotografie Flow & Zo

WAAROM IS PERSONAL BRANDING eigenlijk BELANGRIJK?

Hieronder volgen een paar redenen waarom een onderscheidende personal branding voor ondernemers of zzp’ers belangrijk is om succesvol te zijn.

 

  • Mensen doen zaken met mensen: Met personal branding geef je jouw onderneming een persoonlijk gezicht.
  • Betrouwbaarheid en geloofwaardigheid: Met een consistente personal brand zien mensen je als betrouwbaar en geloofwaardig. Wanneer je reputatie positief is, zal men eerder geneigd zijn om met je samen te werken of je in te huren.
  • Vergemakkelijkt het leggen van contacten: Door een sterk personal brand herinneren mensen zich je eerder en zullen ze je gemakkelijker aanbevelen aan anderen.
  • Invloed op sociale media: een goed personal brand op sociale media kan je helpen om professionele connecties te leggen.

Wanneer heb jij voor het laatst professionele foto’s laten maken?

Zet je business in de kijker met personal branding fotografie! Meer weten over de mogelijkheden en mijn werkwijze? Bel, app of mail me. Of laat een berichtje achter, dan bel ik je binnen 24 uur terug.

Freelance Bedrijfsfotograaf 

Ik ben freelance fotograaf gevestigd in Breda, maar werk voor klanten in heel Nederland. Ook bijbehorende tekst nodig? Zoek dan niet verder, want ik ben ook freelance tekstschrijver. Wel zo gemakkelijk. Voor andere specialisten beschik ik, indien nodig, over een netwerk van creatieve professionals.